Taking too long? Close loading screen.

Le Mans 24 Hours ma (Folyamatosan frissítve)!

0

Hamarosan kezdetét veszi a legendás Le Mans-i 24 órás viadal, amely minden autósportot kedvelő számára egy fontos esemény. Természetesen az idei évben is megtalálhatjuk a rajtrácson az Audi autóit, amely legnagyobb kihívójának a Toyota prototípus autója számít majd. Az 56 induló között a legnagyobb feltűnést a Nissan-Deltawing autó keltette, amelyről már láthattatok számtalan képet.
Igyekszünk benneteket időről-időre tájékoztatni a verseny állásáról, hogy azok is pontos képet kapjanak az eseményről, akik nem követhetik figyelemmel a versenyt a TV képernyőjén keresztül.



15.02 – Végéhez érkezett az idei 24 órás verseny. Az Audik együtt futottak be. Első helyen az 1-es, a második helyen a 2-es, a harmadik helyen a 4-es rajtszámú Audi végzett. A negyedik helyet a 12-es rajtszámú Rebellion Racing autó szerezte meg.
Az LMP2-es kategória első helyét a Starworks Motorsport autója szerezte meg, a LM GTE Pro kategória győzelmét az AF Corse Ferrarija szerezte meg, míg az LM GTE Amatőr kategória győzelmét a Larbre Competition Corvetteje szerezte meg.

14.35 – Ebédidőben két Audit is sikerült leamortizálni. A 2-es és a 3-as rajtszámmal induló Audi is összetörte magát. McNish egy előzés közben hibázott, míg a Marc Gené egy sikánban csúszott ki és állt bele a gumifalba.

11.34 – Különösebb események nélkül telnek az órák. Az első négy helyen az Audi egységei állnak, akiket az egyik Rebellion és a JRM Honda követ. A különbségek nagyon, így lényegében a harmadik helytől lefele már csak a műszaki hiba változtathat a sorrenden. Az első hely sorsa még kérdéses.

9.21 – Egyéb érdekes események az éjszakából.

9.18 – A reggel legizgalmasabb eseményét a Brian Vickers vezette Ferrari produkálta, amely lángoló kerékkel érkezett meg a boxba.

9.14 – Jó reggelt mindenkinek! Az élen a helyzet lényegében változatlan. Az Audik szépen haladnak az első négy helyen, mögöttük a két Rebellion autó. Az éjszaka folyamán 1 óra körül a Toyota utolsó talpon maradt egysége is feladta a küzdelmet. 9 órával a verseny vége előtt Kristensen előnye Fassler előtt alig több mint 3 mp.

23.53 – Néhány apróbb kicsúszástól eltekintve eseménytelenül telik az éjszaka. Az élen a helyzet változatlan. Audi Sport, Audi Sport, Audi North America, Rebellion, JRM és Rebellion. Az Audi Sport harmadik autója 8 kör, a Toyota Hibridje 22 kör hátrányban.
Reggel folytatjuk…

22.16 – Wurz beszállt az egyetlen talpon maradt Toyota Hibridbe, amelyet hamarosan újra láthatunk majd a pályán. Sajnos a versenynek a csapat számára vége, hiszen a hátrányuk  már 5 kör felett jár lassan.

21.45 – Az egyetlen állva maradt Toyota a Deltawing ütközés után visszatért a pályára, azonban ismét a boxban szerelik. A kocsi betolva a garázsba és már körök óta tart a karbantartás.

21.14 – A korlátokat visszaállították. A verseny újraindult, azonban azonnal egy balesetbe keveredett a Toyota a Deltawing autóval.

20.00 – Az élen öldöklő küzdelem az Audi és a Toyota között. Az autók oda-vissza előzgetik egymást, amit most egy biztonsági autós periódus szakít meg. A 3.helyen haladó Toyota egy lekörözésnél hatalmas balesetbe keveredik saját hibáján kívül és a levegőbe emelkedve repül a korlátig. Davidsonék versenyének ezzel az akcióval vége.

19.46 – Az Audi visszaért, a szerelés most kezdődik.

19.38 – A harmadik helyen haladó Audi egy versenyzői hibának köszönhetően a falba csapódott. Jelenleg lassan poroszkál vissza a boxba komoly felfüggesztés sérüléssel. Néhány másodperccel később a Flyin Lizzard Porschéja is megpördült, jelenleg ők is próbálják elérni a boxot.

18.34 – A nagy csend annak köszönhető, hogy lényegében eseménymentesen zajlik a verseny, amelyben még mindig az Audinak áll a zászló. A Toyota és a Rebellion autói próbálják tartania tempót több-kevesebb sikerrel. Néhány kicsúszás azért történt. Az igazi csalódást eddig a Pescarolo Team autói jelentik.

15.45 – Az LMP1 és az LMP2 kerékcseréi már megtörténtek, jelenleg az LMGTE kategória kerékcseréi zajlanak. A helyzet változatlan. Elől az Audik, amelyeket a Toyoták követnek. A Deltawing Nissan jelenleg a 30.helyen áll. Az Audi Sport North America autóját egy kicsit hosszabban javítani kellet, amelynek eredményeként a csapat a 13.helyig csúszott vissza.

15.00 – És elindult a 24 órás száguldás. Az egyik Audi máris előzött, így a három dobogós helyen a német márka autói állnak.

14.55 – Az autók felvezető körön. A 16-os számú Pescarolo és az amerikai JRM csapat Honda motoros autója jelenleg a boxban, a többiek a pályán melegítik a gumikat. Az ég felhős, az eső bármikor eshet.


Az időmérés már lezajlott, az autók a következő sorrendben vágnak majd neki a 24 órás versenynek:

Pos No. Team Car Class Gap
1 1 Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro LMP1
2 3 Audi Sport Team Joest Audi R18 ultra LMP1 +0.291
3 8 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid LMP1 +1.055
4 2 Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro LMP1 +1.646
5 7 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid LMP1 +1.701
6 4 Audi Sport North America Audi R18 ultra LMP1 +2.633
7 21 Strakka Racing HPD ARX-03a-Honda LMP1 +5.835
8 12 Rebellion Racing Lola B12/60-Toyota LMP1 +6.050
9 13 Rebellion Racing Lola B12/60-Toyota LMP1 +8.079
10 17 Pescarolo Team Dome S102.5-Judd LMP1 +9.279
11 22 JRM HPD ARX-03a-Honda LMP1 +11.634
12 15 OAK Racing OAK Pescarolo 01-Judd LMP1 +11.797
13 16 Pescarolo Team Pescarolo 03-Judd LMP1 +13.698
14 25 ADR-Delta Oreca 03-Nissan LMP2 +14.394
15 24 OAK Racing Morgan LMP2-Judd LMP2 +14.811
16 26 Signatech-Nissan Oreca 03-Nissan LMP2 +15.365
17 46 Thiriet by TDS Racing Oreca 03-Nissan LMP2 +15.465
18 49 Pecom Racing Oreca 03-Nissan LMP2 +15.924
19 48 Murphy Prototypes Oreca 03-Nissan LMP2 +16.090
20 35 OAK Racing Morgan LMP2-Nissan LMP2 +16.112
21 30 Status Grand Prix Lola B12/80-Judd LMP2 +16.493
22 44 Starworks Motorsport HPD ARX-03b-Honda LMP2 +16.684
23 45 Boutsen Ginion Racing Oreca 03-Nissan LMP2 +16.940
24 42 Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan LMP2 +16.951
25 38 Jota Zytek Z11SN-Nissan LMP2 +17.500
26 23 Signatech-Nissan Oreca 03-Nissan LMP2 +18.195
27 33 Level 5 Motorsports HPD ARX-03b-Honda LMP2 +18.437
28 41 Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan LMP2 +18.505
29 0 Highcroft Racing DeltaWing-Nissan +18.825
30 40 Race Performance Oreca 03-Judd LMP2 +19.832
31 31 Lotus Lola B12/80-Lotus LMP2 +21.877
32 28 Gulf Racing Middle East Lola B12/80-Nissan LMP2 +23.457
33 43 Extrême Limite ARIC Norma MP2000-Judd LMP2 +24.238
34 59 Luxury Racing Ferrari 458 GTC LMGTE P +31.606
35 97 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage GTE LMGTE P +32.083
36 74 Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.R LMGTE P +32.123
37 71 AF Corse Ferrari 458 GTC LMGTE P +32.697
38 73 Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.R LMGTE P +33.394
39 79 Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +33.807
40 77 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3-RSR LMGTE P +33.819
41 75 Prospeed Competition Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +34.248
42 80 Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3-RSR LMGTE P +34.930
43 99 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage GTE LMGTE A +34.938
44 58 Luxury Racing Ferrari 458 GTC LMGTE A +35.013
45 29 Gulf Racing Middle East Lola B12/80-Nissan LMP2 +35.108
46 88 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +35.394
47 50 Larbre Compétition Chevrolet Corvette C6.R LMGTE A +35.405
48 66 JMW Motorsport Ferrari 458 GTC LMGTE P +35.851
49 51 AF Corse Ferrari 458 GTC LMGTE P +36.238
50 81 AF Corse Ferrari 458 GTC LMGTE A +36.501
51 67 IMSA Performance Matmut Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +36.545
52 61 AF Corse-Waltrip Ferrari 458 GTC LMGTE A +36.904
53 57 Krohn Racing Ferrari 458 GTC LMGTE A +38.536
54 83 JMB Racing Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +38.674
55 70 Larbre Compétition Chevrolet Corvette C6.R LMGTE A +39.182
56 55 JWA-Avila Porsche 997 GT3-RSR LMGTE A +39.874

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük