Három dobogóval indult a szezon Tim Gábornak
Tim Gábor 2020-ban megnyerte az FIA Swift Cup Europe nemzetközi sorozatot, így az idei évben a címvédés lehet számára az egyetlen opció. A hatszoros bajnok versenyző dolgát új csapatok és új pilóták nehezítették meg az első hétvégén, melyet a Hungaroringen rendeztek. A regnáló bajnok mindhárom versenyen dobogóra állt, egy harmadik és két második helyet szerzett.
A 2021-es szezon Tim Gábornak nem kezdődött jól, a hazai pályán kezdődő bajnokság időmérő edzésén nem sikerült első lövésre jó kört mennie, így csak az utolsó pillanatban tudott javítani, legjobb köre a negyedik helyre volt elég.
„Ezekben a gumikban egy gyors kör van. Azaz az első köröd jó, aztán lassul a gumi és utána konstans köröket lehet velük menni. A büdzsénk nem engedi meg, hogy edzünk új gumin és hogy azokhoz finomítsuk a beállításainkat, így minden időmérő edzésre kicsit vakon megyek ki. Most is ez volt, nem sikerült jól az első köröm, talán a 8-9. helyen álltam akkor. Így ki kellett várnom az edzés végéig és akkor kellett újra próbálkoznom. Szerencsére javítottam és a negyedik helyre kvalifikáltam magam.” – nyilatkozta Tim a kvalifikáció után.
A pénteken megrendezett első versenyen Tim sok helyet javított, és a harmadik helyen támadta Lengyel Ádámot, és csatázó kettősük felzárkózott a versenyt vezető Max Wimmerre. Azonban az első helyért való összecsapás elmaradt, egy baleset miatt megállították, majd le is intették a futamot. Tim az első versenyt a harmadik helyen zárta.
„Két-három körünk lett volna még a versenyből. Nem tudom mi lett volna a verseny vége, de úgy éreztem, meg lenne a tempó, hogy javítsak a pozíciómon. Sajnos a baleset nagyon ijesztőnek tűnt, így jogos volt a piros zászló. Nem indították újra a futamot, pedig lett volna még három kör. Kár érte, de a dobogóval fontos pontokat szereztem.” – foglalta össze Tim a második verseny történéseit.
A második és harmadik versenyre szombaton került sor. Tim úgy döntött kockáztat, és jelentősen változtatott az autó beállításain. A második futamon a hatodik helyről rajtolt és a második helyre jött előre, itt intették le. A harmadik futamon ismét fordult a rajtrácson az első nyolc helyezett sorrendje, így a hetedik helyről indult. A versenyen újra a piros zászló játszotta a főszerepet. Komoly baleset miatt megállították a futamot, majd újra indították, de csak 6 perc maradt hátra. Tim az utolsó kör utolsó kanyarjában szerezte meg a második helyet.
„A második futam elég nehéz volt előre keveredni, de végül sikerült. A második helyen álltam, de addigra Dominik Haselsteiner nagyon ellógott. Minden körben faragtam a hátrányomból, de nem volt esélyem utolérni. Pozitívum volt, hogy az autón eszközölt változtatások jól sikerültek, a kocsi gyorsabb volt. Elégedett voltam az eredménnyel. A harmadik versenyre felkerültek a maradék új gumik, de sokat ez nem változtatott, sokan így taktikáztak. Sajnos a piros zászló sok időt elvett tőlünk. 12 perc volt hátra a futamból mikor megállították a verseny és az újraindításkor 6 és fél percünk maradt. Nem tudom hova tűnt a köztes idő. Sikerült az utolsó kanyarban előznöm és feljöttem a második helyre, de hiányérzetem volt. Ezen a futamon is lett volna lehetőség a győzelemért menni. Mindegy, három dobogó és a bajnokság második helye nem rossz kezdésként.” – elemezte Tim a második és harmadik versenyt.
A bajnokság májusban folytatódik az ausztriai Red Bull Ringen, mely Tim egyik kedvenc pályája, sokszor győzött már az osztrák helyszínen.
„Ez az év nehezebb lesz mint a tavalyi. A M1RA, Michelisz Norbi csapata nagyon erős, nemcsak a pilóták, a háttér is profi. De Lengyel Ádám is erős ellenfél, aki Molnár Bendegúzzal fog felváltva versenyezni. Természetesen a tavalyi riválisom Dominik Haselsteiner és csapata is gyors idén is. Jelenleg legalább 5-6 pilóta esélyes a bajnoki címre, ezért fontos lesz idén minden pont, minden helyezés. Már most imádom a szezont, akármi is lesz a vége, ez komoly motivációt ad a következő fordulóra.” – foglalta össze a hétvégét Tim Gábor.
Bajnokság állása az első hétvége után:
1. Lengyel Ádám 52 pont
2. Tim Gábor 50 pont
3. Dominik Haselsteiner 47 pont
4. Max Wimmer 35 pont
5. Aleks Sówka 35 pont
6. Martin Zellhofer 31 pont
7. Philipp Dietrich 27 pont
8. Csuti Zoltán 23 pont
9. Fabian Ohrfandl 22 pont
10. Günther Weismeier 21 pont
11. Kamil Serafin 19 pont
12. Christoph Zellhofer 13 pont
13. Daniel Lemmerhofer 10 pont
14. Michael Mayr 7 pont
15. Füge Krisztián 2 pont