Taking too long? Close loading screen.

Új Live For Speed patch érkezett

0

14182110408_7727647637_oNagyon hosszú idő után úgy tűnik életre kel a Live For Speed. A néhány éve még szenzációsnak számító játék fejlesztése sajnos nagyon lelassult az utóbbi 1-2 évben, így sok játékos elfordult a programtól.
Szerencsére úgy tűnik a fejlesztők nem adták fel a terveiket és most egy új teszt javítással jelentkeztek. Sajnos ez a javítás nem tartalmazza az új gumi fizikát, az ezer éve várt VW Sciroccot és a lézerscanneléses technológiával fejlesztett Rockinghamet sem. Helyette szebb grafika, Occulus Rift támogatás és számtalan egyéb újdonság vár benneteket.

A részletes angol nyelvű changelog fájlt mindenképpen érdemes átböngésznetek! A letöltéshez pedig elég ide klikkelnetek!

Changes from 0.6E15 to 0.6E16 :

  • The 3D support is now translatable – awaiting translations
  • Improved and optimised the Oculus Rift distortion function
  • Some other small performance optimisations in graphics code
  • FIX : Mouse drag movement in SHIFT+U mode in 3D modes


Changes from 0.6E14 to 0.6E15 :

DirectX 9 :

A helpful message is now shown at start if DirectX needs updating
Misc option to select CTRL+S screenshot format (bmp / jpg / png)

  • FIX : Vertical sync was enabled in windowed mode – now disabled
  • FIX : Crash when using FRAPS or when another program went full screen

3D Support :

  • Options for 3D modes are displayed in a dialog before going 3D

Oculus Rift :

  • 24-bit Z-buffer is now used if Z-buffer depth graphics option is 24/32
  • Full-scene AA option disabled in Rift mode (use special Rift AA option)
  • Wide screen effect option is now disabled in Oculus Rift mode

Commands :

  • /refresh refreshes list of setups / hosts / replays
  • /setup now works correctly (loads setup) in garage screen
  • /join hostname from entry screen now tries to join the named host
  • /exec and /wait can now take filenames with spaces in quotes
  • /colour and /setup without a parameter now select default


Fixes for new bugs :

  • FIX : Driver selection buttons clashed in first time driver screen
  • FIX : Race setup screen objects sometimes visible in other screens


Fixes for old bugs :

  • FIX : Text entry was not always cleared when entering the meeting room
  • FIX : F key text was delayed if pressed in warning or selection dialog
  • FIX : Some controllers could make mouse axes unavailable for use

Changes from 0.6E to 0.6E14 :

  • New Graphics Option : Mirror antialiasing
  • LFS now uses DirectX 9 instead of DirectX 8.1 (no visual changes)
  • Support for stereoscopic 3D monitors, projectors, TVs and headsets
  • Lateral and longitudinal accelerometer values now work realistically
  • CTRL+ and ALT+ (assign text to F keys) visible in mouse / kb mode
  • Improved transitions when switching between interface screens

Fixes for old bugs :

  • FIX : MAX ALPHA (unsorted) message after adding 900 chalk objects
  • FIX : LFS would crash if more than 8 game controllers were connected
  • FIX : Alt+F4 / X button from SHIFT+U mode after editing got stuck in game
  • FIX : Some glitches in the movement of vertical sliders
  • FIX : Cleaner transition from track selection back to race setup screen
  • FIX : High frequency changes in acceleration were filtered in OutSim
  • FIX : Helmet stayed the same after changing driver in MP replays
  • FIX : Setup could sometimes be corrupted when joining – now spectated
  • FIX : NumConns was set to zero after disconnecting from an online host
  • FIX : Arrow keys in input dialog were re-enabled by code page selector

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük