RoL interjú
A Race of Leagues 2014-es viadala után megkérdeztük négy versenyzőnket hogy értékeljék a teljesítményüket! Örömmel álltak rendelkezésünkre a srácok, nézzük is meg hogy mit válaszoltak!
A legjobb VSR-es teljesítményt nyújtotta : Leitner Norbert
Kérdés : Milyen volt Michelisz Norbert ellen menni, volt már rá alkalmad?
L.N: Izgalmas volt, nem számítottam arra, hogy partiba leszek vele az időmérős és az 1. verseny alapján. Igen volt már szerencsém egyszer Iracingbe ellene versenyezni.
Kérdés : Mit vártál az esemény előtt, ilyen végeredményt?
L.N: A verseny előtt azt gondoltam, hogyha a top5-be végzek az már jó eredmény lesz, de ilyen eredményre ami jött a 2 futamon nem számítottam.
Kérdés : Rengeteg bajnokságban megfordulsz és minden megjelenő szimulátorral szoktál gyakorolni. A Race07 számodra egy keveset használt program. Mennyire éreztél rá?
L.N: Erre az autó-pálya összeállításra sikerült ráérezni elég jól, egyébként a Race07-be lévő WTCC-s autók nagy részét sajnos nem annyira éreztem amikor próbálgattam.
Kérdés : Elég higgadtan szoktál vezetni és viselkedni is. Miután sikerült megelőznöd Michelisz Norbit és megnyerted a versenyt, felment a pulzusod 60 fölé? Sikerült elengedni kicsit magad?
L.N: Nem tudom, nem volt vérnyomásmérő a verseny alatt.
Kérdés : A VSR Seat Leon Eurocupban is versenyezni fogsz ahol a Formula.hu által fémjelzett csapatban fogsz menni. Úgy gondolom ez egy jó bemutatkozás volt akár a Formula.hu felé is, hogy jó lóra tettek. Mit vársz magadtól a bajnokságban?
L.N: A kupás Seatot még nem próbáltam ki, így látatlanul nem mondanék semmit, de a fő célom az, hogy megnyerjem a bajnokságot
Az egyik legtapasztaltabb VSR-es pilóta : Roós András
Kérdés : Fél éve kezdtél újra versenyezni egy 1,5 éves kihagyást követően. Gondoltad, hogy egy ilyen eseménnyel zárod le az évet? Vonatkoztassunk el a dátumról.
R. A: Mindig is szerettem az ilyen eseményeket. Továbbra is azt vallom, hogy a VSR-ben versenyeznek a legjobbak – ha ott vagyok, ha nem – és ez egy ördögi kör. A legjobb versenyző nem fog elmenni egy olyan bajnokságba, ahol nincs ellenfél. Azonban itt az alapítás óta nagyszerű versenyzők vannak, és épp ezért folyamatosan érkeznek a jobbnál jobbak, hogy megküzdjenek velük. Valahogy így van ez egyébként a Mastersnél is. Jó volt látni, hogy még ott tudok lenni a tűz közelében, és örülök, hogy hozzátehettem én is a csapat sikeréhez.
Kérdés : Hogy tetszett az autó? Mennyire sikerült ráérezned?
R. A: Őszintén szólva nem rajongtam túlságosan az autóért, számomra túl stabil volt – ha lehet ilyet mondani. Persze az utolsó ezredeket nem könnyű kipréselni ebből az autóból sem, de összességében kicsi volt a hibázási faktor. Úgy érzem, hogy elég jól kihasználtam az autó adottságait, főleg a versenyen, szóval nem szenvedtem vele annyira, amennyire számítottam rá az első tesztkörök után.
Kérdés : Hatalmas tapasztalattal és tudással rendelkezel a versenyzést tekintve, hiszen 2007-8 óta te szinte folyamatosan versenyben vagy. Mit tudtál adni a csapatnak?
R. A: Leginkább beállításban tudok segíteni a többieknek, illetve abban, hogy bizonyos versenyszituban mit csináljanak. Nyilván egy körön nem nekem kell megmondani, hogy miként menjen egy Leitner Norbi vagy egy Báldi Gergő. Viszont versenyen egy-két elejtett info sokat segíthet. Azt hiszem, sok új dolgot nekem már nem lehet mutatni, ha szimulátorról, van szó, így a nyugalmat is hozhatom a csapatba.
Kérdés : Norbi ellen milyen volt? Gondoltad, hogy találkozol vele a pályán? Mit vártál a küzdelmetektől?
R. A: Nagy élmény volt ellene menni, bár ha a pályán van az ember, akkor nyilván megpróbálja úgy kezelni őt, mintha csak egy ellenfél lenne. Az az igazság, hogy a taktikám ott bukott meg vele szemben, hogy öt tizeddel gyorsabb volt nálam. Persze, ha Monacoban lettünk volna, akkor azt mondom: simán fel tudom tartani. De itt Bahreinben egyszerűen a pálya szélessége, és a hosszú egyenesek miatt nem volt túl sok esélyem. Védekeztem vele szemben, de nem mentem bele semmi hülyeségbe, ráadásul nagyon okosan előzött – nem tudom ezt hol tanulta – szóval ennyi volt a találkozás.
Kérdés : Mennyire vagy elégedett a saját, illetve a VSR csapat teljesítményével? Máshogy csinálnád, ha még csak szerda lenne?
R. A: Megmondom őszintén a saját teljesítményemmel elégedett vagyok, és összességében a csapatéval is. Azonban jó lett volna elől látni olyan embereket, mint Báldi Gergő és Szabó Gábor, azt hiszem ők is fel tudnák venni a versenyt Michelisz Norbival, csak egyszerűen nem állt össze nekik a verseny. Külön kiemelném még Halász Gergőt, aki nagyon sokat dolgozott a beállítással, és persze Leitner Norbit, aki legyőzte Michelisz Norbit. De az egész csapat megdolgozott a sikerért. Nem semmi legyőzni Magyarország egyik legpatinásabb és legerősebb bajnokságát, és úgy vélem, hogy ezzel az összesített sikerrel mi is bizonyítottuk, hogy a VSR is ott van a Masters szintjén.
A VSR nagy tehetsége : Báldi Gergő
Kérdés : Mennyit készültél a versenyre és mennyiben módosult a hozzáállásod miután kiderült, hogy Michelisz Norbert is indul?
B. G: A versenyre sajnos keveset tudtam készülni, ez később meg is bosszulta magát. Hatalmasat dobott a motiváción az, amikor kiderült, hogy Michelisz Norbi is jelen lesz, de az időt így sem tudtam visszatekerni, hogy többet gyakorolhassak.
Kérdés : Mennyire készültél fel rendesen? Mennyit éreztél még magadban?
B. G: Egyáltalán nem sikerült összeszokni az autóval, a hátsókerék meghajtású BMW után olyan volt ez az autó, mint egy tank. Nagyon sok maradt bennem sajnos.
Kérdés : Egy jó csapatmunkának köszönhetően Te voltál az egyik pilóta, aki meg tudta előzni Norbit a pályán. Ez rajtad kívül még két embernek sikerült az este folyamán. Gondoltál ilyesmire a futam előtt?
B. G: Titkon reméltem, hogy találkozok vele a pályán. Igaz, jobb lett volna, ha mindkét versenyen tudom vele tartani a tempót, és úgy sikerül csatáznom vele, de így is nagyon élveztem.
Kérdés : A VSR bajnokságaiban ritkán győznek le téged, 2 éve mész az rFactoros Formula Világbajnokságon. Milyen elvárásaid voltak magaddal szemben a RoL-on?
B. G: Természetesen a győzelem volt az elsődleges célom, így nagyon kiábrándító volt ez a verseny, de remélem sikerül tanulnom ebből a pofonból, és fejlődnöm.
Kérdés : A VSR Formula Masters bajnokságában is versenyezni fogsz ahol a Formula.hu által támogatott csapatban indulsz. Ez egy jó bemutatkozás volt és úgy tűnik a Formula.hu is jól fog járni veled. Mit vársz magadtól a bajnokságban?
B. G: A formula-autók nagyon közel állnak a szívemhez, fekszenek is a stílusomnak, így az első helyért szeretnék küzdeni, a lehető legtöbb sikerrel.
A nagy meglepetés : Molnár Dániel
Kérdés : Hogy zajlott a verseny előtti felkészülés, mennyire sikerült magadra szabni a 850-es Volvot?
M.D: Nem nagyon foglalkoztam sokáig a felkészüléssel, mert Én voltam egyik fő szervező VSR-es részről az eseménynek és szerettem volna, ha minden rendben zajlik. Előtte egy nappal kezdődött el készülni a csapat. Én mindent kihoztam magamból. Csapattársaim voltak a mércék számomra, akiktől 2-3 tizedre voltam csak. Ez nekem elég volt és tudtam, ha ezt a szintet hozom a futamon, akkor elégedett lehetek az eredménnyel. Időmérő és az első futam azt hozta, amit vártam. Második futamon a negyedik hely abszolút meglepetés és parádé.
Kérdés : Mint VSR-es csapatfőnök, mit gondolsz a csapat teljesítményéről az esemény után?
M.D: Elmúlt években mindig a VSR-es brigád került ki győztesen az ilyen eseményekből. Ilyen szempontból jó lett volna vinni a régiek hagyományát, viszont tudtam, hogy most nem nekünk kell bizonyítani. Mi csak élvezzük az egészet. A csapat az utolsó pillanatban változott így volt pár feszült pillanat a felkészülés előtt viszont minden jól ment. A hagyomány folytatódik, hiszen nyertünk. Nagyon büszke vagyok a csapatra és mindenkinek köszönettel tartozom, mert együtt értük ezt el. Mindenkire szükség volt.
Kérdés : Az első futamon a mezőny közepéből rajtoltál, és nagyon szépen előrejöttél. Az időmérő után gondoltad volna, hogy a 8. helyen fejezheted be a futamot? Milyen volt a többi bajnokság pilótáival versenyezni, mennyivel volt másabb, mint a VSR-ben?
M.D: Az volt a tipp hogy időmérő 15 körül, első futam 10 körül és a második pedig 8. Nagyon erős volt a mezőny és egy körön nem vagyok gyors, előzni pedig nehéz. Ebből lett a 16. hely időmérőn, 8. hely első futamon és a fordított rajt és akadálymentes futamnak köszönhetően a végén a 4. hely. Ugyan olyan volt menni ellenük mintha saját ligában mennék, csak több volt a nálam gyorsabb versenyző. De tudta mindenki hogy ez egy fun és a fair küzdelem az első nem pedig az, hogy most megelőzzek egy kanyar alatt 10 autót úgy, hogy abból 3-at kilökök.
Kérdés : A versenyek alatt többször is találkoztál Michelisz Norbival. Volt valami különleges taktikád ellene?
M.D: Annyi volt taktikám hogy ne lökjem ki. Nagyon féltem attól, hogy valamit elrontok, véletlenül elküldöm gyufáért és utána az marad meg az emberekben, hogy mekkora szemét a VSR vagy akár Én. Arról kell szólni, hogy jót, csatázzunk, élvezzük és megmutassuk a nézőknek, hogy milyen az, amikor 3 liga legjobbjai feszülnek egymásnak.
Kérdés : Mennyiben változott meg a versenyzéshez a hozzáállásod, amikor az Ő autóját láttad meg a tükörben?
M.D: Amikor ellene csatáztunk akkor teljesen elmúlt minden kétely. Nyilván jobban figyeltem rá, mint másra, de amikor az első kanyarba körbeautóztam csak utána gondolkoztam, hogy kit előztem meg. Persze ez az öröm egy körig tartott, Norbi utána vissza előzött és nem is láttam soha többé, de nekem hatalmas élmény volt. Én nagyon élveztem vele azt a 3-4 körig tartó küzdelmet és szerintem Ő is. Nem lépett ki a játékból célba érés után egyből, még írt pár szót a chat-re, szóval nem volt mérges vagy bármi más.
A verseny után Meghívást kaptunk egy hasonló eseményre, ahol egy negyedik társaság is csatlakozik!