Taking too long? Close loading screen.

Magyar Gyorsasági OB I. és II. verseny

0
BFR-Kupa_Hring_2013_0049Április utolsó hétvégéjén, nyári melegben kezdődött meg a 2013-as szezon a Hungaroringen. Ez volt az első éles bevetése az Apex Racing Team-nek, főszerelőink mellett (Blaskovits Tamás és Szigeti Attila) két taggal bővültünk, Kása Balázs szerelő, és Palóczi Roland technikus csatlakozott a csapathoz. Tim Gábor és Lévai Zoltán versenyzőink a kistúra mezőnyében indult, Gábor a 2000cc-esek között, Zoltán pedig az 1600-as értékelésben.
A nagyobb kategóriában 17 induló, a kisebb kategóriában pedig 9 versenyző nevezett, mely igen népes mezőnyt jelentett. Tim Gábor Peugeot 407-ese egész hétvégén sok munkát adott szerelőinknek, előbb szervóproblémák, majd olaj szivárgás és elektronikai gond hátráltatta a munkánkat. Lévai Zoltán Ignis-e egy prototípus, így az is várható volt, hogy gyerekbetegségek elhárítása lesz a fő feladat.

BFR-Kupa_Hring_2013_0018A szombati időmérésen Tim Gábor a 4. helyet szerezte meg, Lévai Zoltán pedig a kategória második helyét. Mindkét versenyző tudott volna előrébb végezni, Tim Gábort technikai problémák hátráltatták, Lévai pedig a gumikkal spórolt a versenyre. Ettől függetlenül az első időmérésünk megfelelő volt.
A szombati verseny Tim Gábor számára hamar véget ért. Ugyan felrajtolt a harmadik helyre, már az első körben leállt az autója, és ugyan vissza tudott jönni a boxba, nem sikerült a hibát elhárítani, így feladta a versenyt.
Lévai Zoltán végig csatázott a futamon, a tavalyi bajnok, Mohácsi Ákos nagyszerű ellenfélnek bizonyult és körről körre előzgették egymást. Lévai motorháztetőjének záróelemei kilazultak, és az elem egyszerűen lerepült. Szerencsére ez még nem hátráltatta jelentősen a versenyzőt. Azonban a vége előtt nem sokkal a kuplung nem bírta a terhelést és egyszerűen felrobbant. Így mindkét versenyzőnk feladni kényszerült a versenyt.
BFR-Kupa_Hring_2013_0007A vasárnapi időmérő edzésen nedves pálya fogadta a versenyzőket, ám az aszfalt folyamatosan száradt. Versenyzőink nem voltak optimális időben a pályán, így Tim Gábor csak a tizedik helyet szerezte meg, Lévai Zoltán azonban még így is a kategória második helyére kvalifikált, igaz, nagyon benne volt a mezőny sűrűjében.
Tim a második verseny rajtját újra jól kapta el, és a hatodik helyen fordult, az első kör végén pedig már a negyedik helyért harcolt. Lévai Zoltán újra Mohácsi Ákos Suzuki Swift-jét hajkurászta és sikerült is megelőznie, igaz az egész futamon ment az oda-vissza előzgetés.
Tim Peugeot-ja köszönhetően a szerelők nagyszerű munkájának, most jól üzemelt, így felvehette a versenyt az élmezőnnyel. Sokáig küzdött, az egyenesekben gyorsabb szerb ellenféllel, és a körökön át tartó küzdelem után meg is tudta előzni. Ez már a harmadik helyet jelentette. A futam végén ugyan egy olajfolton kicsúszott, és egy cseh Lotus megelőzte, de tudtuk, hogy az ellenfél büntetést fog kapni a futam után, és emiatt nem aggódtunk.
BFR-Kupa_Hring_2013_0042Így is lett, Tim Gábor a hivatalos végeredmény szerint a harmadik helyen végzett. Sajnos az 5-6 körön át tartó csatározás, és a rossz rajthely miatt már nem volt esélye, hogy előkelőbb helyekért küzdjön. Lévai Zoltán a verseny hajrájában átvette a vezetést az 1600cc-esek között, és végül a kategóriát meg is nyerte.
Elmondhatjuk, hogy Lévai új autója nagyszerűn mutatkozott be, hisz első célba érkezése első helyen történt. Fő riválisa, Mohácsi Ákos a második helyről kiállni kényszerült, egy ütközés következtében felfüggesztése ment tönkre.
BFR-Kupa_Hring_2013_0041Lévai Zoltán, 8. helyezett, kategória 1. hely Suzuki Ignis: Nagyon jó meccs volt Mohácsi Ákossal. Sajnáltam, amikor láttam a végén, hogy nem tudja befejezni a versenyt. Itt lett volna a helye a dobogón. Igazából a visszájára fordult a dolog, tegnap nekem volt egy technikai gondom egy-két körrel a vége előtt, ma pedig Ákos nem ért célba. Talán a következő futam megadja, hogy jót versenyezzünk. Az autónak ez volt az első versenye, a kategória pedig nekem is új. Köszönettel tartozom a csapatnak és a szerelőknek. Igazából ők nyerték ezt a futamot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük