Igyekszünk benneteket időről-időre tájékoztatni a verseny állásáról, hogy azok is pontos képet kapjanak az eseményről, akik nem követhetik figyelemmel a versenyt a TV képernyőjén keresztül.
15.02 – Végéhez érkezett az idei 24 órás verseny. Az Audik együtt futottak be. Első helyen az 1-es, a második helyen a 2-es, a harmadik helyen a 4-es rajtszámú Audi végzett. A negyedik helyet a 12-es rajtszámú Rebellion Racing autó szerezte meg.
Az LMP2-es kategória első helyét a Starworks Motorsport autója szerezte meg, a LM GTE Pro kategória győzelmét az AF Corse Ferrarija szerezte meg, míg az LM GTE Amatőr kategória győzelmét a Larbre Competition Corvetteje szerezte meg.
14.35 – Ebédidőben két Audit is sikerült leamortizálni. A 2-es és a 3-as rajtszámmal induló Audi is összetörte magát. McNish egy előzés közben hibázott, míg a Marc Gené egy sikánban csúszott ki és állt bele a gumifalba.
11.34 – Különösebb események nélkül telnek az órák. Az első négy helyen az Audi egységei állnak, akiket az egyik Rebellion és a JRM Honda követ. A különbségek nagyon, így lényegében a harmadik helytől lefele már csak a műszaki hiba változtathat a sorrenden. Az első hely sorsa még kérdéses.
9.21 – Egyéb érdekes események az éjszakából.
9.18 – A reggel legizgalmasabb eseményét a Brian Vickers vezette Ferrari produkálta, amely lángoló kerékkel érkezett meg a boxba.
9.14 – Jó reggelt mindenkinek! Az élen a helyzet lényegében változatlan. Az Audik szépen haladnak az első négy helyen, mögöttük a két Rebellion autó. Az éjszaka folyamán 1 óra körül a Toyota utolsó talpon maradt egysége is feladta a küzdelmet. 9 órával a verseny vége előtt Kristensen előnye Fassler előtt alig több mint 3 mp.
23.53 – Néhány apróbb kicsúszástól eltekintve eseménytelenül telik az éjszaka. Az élen a helyzet változatlan. Audi Sport, Audi Sport, Audi North America, Rebellion, JRM és Rebellion. Az Audi Sport harmadik autója 8 kör, a Toyota Hibridje 22 kör hátrányban.
Reggel folytatjuk…
22.16 – Wurz beszállt az egyetlen talpon maradt Toyota Hibridbe, amelyet hamarosan újra láthatunk majd a pályán. Sajnos a versenynek a csapat számára vége, hiszen a hátrányuk már 5 kör felett jár lassan.
21.45 – Az egyetlen állva maradt Toyota a Deltawing ütközés után visszatért a pályára, azonban ismét a boxban szerelik. A kocsi betolva a garázsba és már körök óta tart a karbantartás.
21.14 – A korlátokat visszaállították. A verseny újraindult, azonban azonnal egy balesetbe keveredett a Toyota a Deltawing autóval.
20.00 – Az élen öldöklő küzdelem az Audi és a Toyota között. Az autók oda-vissza előzgetik egymást, amit most egy biztonsági autós periódus szakít meg. A 3.helyen haladó Toyota egy lekörözésnél hatalmas balesetbe keveredik saját hibáján kívül és a levegőbe emelkedve repül a korlátig. Davidsonék versenyének ezzel az akcióval vége.
19.46 – Az Audi visszaért, a szerelés most kezdődik.
19.38 – A harmadik helyen haladó Audi egy versenyzői hibának köszönhetően a falba csapódott. Jelenleg lassan poroszkál vissza a boxba komoly felfüggesztés sérüléssel. Néhány másodperccel később a Flyin Lizzard Porschéja is megpördült, jelenleg ők is próbálják elérni a boxot.
18.34 – A nagy csend annak köszönhető, hogy lényegében eseménymentesen zajlik a verseny, amelyben még mindig az Audinak áll a zászló. A Toyota és a Rebellion autói próbálják tartania tempót több-kevesebb sikerrel. Néhány kicsúszás azért történt. Az igazi csalódást eddig a Pescarolo Team autói jelentik.
15.45 – Az LMP1 és az LMP2 kerékcseréi már megtörténtek, jelenleg az LMGTE kategória kerékcseréi zajlanak. A helyzet változatlan. Elől az Audik, amelyeket a Toyoták követnek. A Deltawing Nissan jelenleg a 30.helyen áll. Az Audi Sport North America autóját egy kicsit hosszabban javítani kellet, amelynek eredményeként a csapat a 13.helyig csúszott vissza.
15.00 – És elindult a 24 órás száguldás. Az egyik Audi máris előzött, így a három dobogós helyen a német márka autói állnak.
14.55 – Az autók felvezető körön. A 16-os számú Pescarolo és az amerikai JRM csapat Honda motoros autója jelenleg a boxban, a többiek a pályán melegítik a gumikat. Az ég felhős, az eső bármikor eshet.
Az időmérés már lezajlott, az autók a következő sorrendben vágnak majd neki a 24 órás versenynek:
Pos | No. | Team | Car | Class | Gap |
---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | |
2 | 3 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 ultra | LMP1 | +0.291 |
3 | 8 | Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid | LMP1 | +1.055 |
4 | 2 | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | LMP1 | +1.646 |
5 | 7 | Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid | LMP1 | +1.701 |
6 | 4 | Audi Sport North America | Audi R18 ultra | LMP1 | +2.633 |
7 | 21 | Strakka Racing | HPD ARX-03a-Honda | LMP1 | +5.835 |
8 | 12 | Rebellion Racing | Lola B12/60-Toyota | LMP1 | +6.050 |
9 | 13 | Rebellion Racing | Lola B12/60-Toyota | LMP1 | +8.079 |
10 | 17 | Pescarolo Team | Dome S102.5-Judd | LMP1 | +9.279 |
11 | 22 | JRM | HPD ARX-03a-Honda | LMP1 | +11.634 |
12 | 15 | OAK Racing | OAK Pescarolo 01-Judd | LMP1 | +11.797 |
13 | 16 | Pescarolo Team | Pescarolo 03-Judd | LMP1 | +13.698 |
14 | 25 | ADR-Delta | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +14.394 |
15 | 24 | OAK Racing | Morgan LMP2-Judd | LMP2 | +14.811 |
16 | 26 | Signatech-Nissan | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +15.365 |
17 | 46 | Thiriet by TDS Racing | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +15.465 |
18 | 49 | Pecom Racing | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +15.924 |
19 | 48 | Murphy Prototypes | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +16.090 |
20 | 35 | OAK Racing | Morgan LMP2-Nissan | LMP2 | +16.112 |
21 | 30 | Status Grand Prix | Lola B12/80-Judd | LMP2 | +16.493 |
22 | 44 | Starworks Motorsport | HPD ARX-03b-Honda | LMP2 | +16.684 |
23 | 45 | Boutsen Ginion Racing | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +16.940 |
24 | 42 | Greaves Motorsport | Zytek Z11SN-Nissan | LMP2 | +16.951 |
25 | 38 | Jota | Zytek Z11SN-Nissan | LMP2 | +17.500 |
26 | 23 | Signatech-Nissan | Oreca 03-Nissan | LMP2 | +18.195 |
27 | 33 | Level 5 Motorsports | HPD ARX-03b-Honda | LMP2 | +18.437 |
28 | 41 | Greaves Motorsport | Zytek Z11SN-Nissan | LMP2 | +18.505 |
29 | 0 | Highcroft Racing | DeltaWing-Nissan | +18.825 | |
30 | 40 | Race Performance | Oreca 03-Judd | LMP2 | +19.832 |
31 | 31 | Lotus | Lola B12/80-Lotus | LMP2 | +21.877 |
32 | 28 | Gulf Racing Middle East | Lola B12/80-Nissan | LMP2 | +23.457 |
33 | 43 | Extrême Limite ARIC | Norma MP2000-Judd | LMP2 | +24.238 |
34 | 59 | Luxury Racing | Ferrari 458 GTC | LMGTE P | +31.606 |
35 | 97 | Aston Martin Racing | Aston Martin Vantage GTE | LMGTE P | +32.083 |
36 | 74 | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.R | LMGTE P | +32.123 |
37 | 71 | AF Corse | Ferrari 458 GTC | LMGTE P | +32.697 |
38 | 73 | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.R | LMGTE P | +33.394 |
39 | 79 | Flying Lizard Motorsports | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +33.807 |
40 | 77 | Team Felbermayr-Proton | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE P | +33.819 |
41 | 75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +34.248 |
42 | 80 | Flying Lizard Motorsports | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE P | +34.930 |
43 | 99 | Aston Martin Racing | Aston Martin Vantage GTE | LMGTE A | +34.938 |
44 | 58 | Luxury Racing | Ferrari 458 GTC | LMGTE A | +35.013 |
45 | 29 | Gulf Racing Middle East | Lola B12/80-Nissan | LMP2 | +35.108 |
46 | 88 | Team Felbermayr-Proton | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +35.394 |
47 | 50 | Larbre Compétition | Chevrolet Corvette C6.R | LMGTE A | +35.405 |
48 | 66 | JMW Motorsport | Ferrari 458 GTC | LMGTE P | +35.851 |
49 | 51 | AF Corse | Ferrari 458 GTC | LMGTE P | +36.238 |
50 | 81 | AF Corse | Ferrari 458 GTC | LMGTE A | +36.501 |
51 | 67 | IMSA Performance Matmut | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +36.545 |
52 | 61 | AF Corse-Waltrip | Ferrari 458 GTC | LMGTE A | +36.904 |
53 | 57 | Krohn Racing | Ferrari 458 GTC | LMGTE A | +38.536 |
54 | 83 | JMB Racing | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +38.674 |
55 | 70 | Larbre Compétition | Chevrolet Corvette C6.R | LMGTE A | +39.182 |
56 | 55 | JWA-Avila | Porsche 997 GT3-RSR | LMGTE A | +39.874 |