X

GTL Ford Mustang Fastback 1968 Street mod v1.0

Tuza Ervin munkáit nem kell különösebben bemutatni egyetlen GT Legends játékosnak sem. A tökéletességre törekvő hazai modder munkáit mindig rengeteg kutatómunka és tesztelés előzi meg.
Nincs ez másképp a most érkezett Ford Mustang Fastback 1968 Street mod esetében sem, amiről érdemes Ervin összefoglalóját elolvasni.

Ez az autó mindenkinek ismerős lehet a híres filmből, a „Bullitt”-ból ahol Steve McQueen fantasztikus bravúrral üldözte a nagy ellenfelet, a nem kevésbé híres Dodge Charger-t San Francisco utcáin.

Mindeddig igazán korrekt, méretpontos 3D-s grafikával és a valódi autónak megfelelő fizikával megírt változat nem jelent meg erről a korszakos masináról. Ezt a hiányt szeretném pótolni a mellékletekben szereplő Mustang-verzióval.

A kocsi karosszériájának és más alkatrészeinek, valamint a teljesen átdolgozott belső térnek egy alapjaiban új grafikai megjelenítését dolgoztam ki, a valódi autóhoz igazított, pontosított méretekkel, korrekciókkal. Felkutattam az eredeti dokumentációkat, a gyári színkódokat, a futómű geometriai adatait, az eredeti szerkezeti rajzokat és minden mást, ami a valódi utcai (hangsúlyozom: UTCAI!) változat reális megvalósításához szükséges volt.

Az eredeti adatok és jellemzők alapján egy teljesen új fizikai modellt szerkesztettem, vadonatúj a futómű összes geometriai adata, a beállítások és minden más, ami a motorokra, hajtásláncra, erőátvitelre vonatkozik. Az új motorokhoz új hangfájlokat is szerkesztettem.

Mivel ez a mod igazi utcai verziókat mintáz, ezért (a korabeli gyári beállításoknak megfelelően) a három legerősebb és „legvadabb” elérhető gyári tuning-szett eredeti adatai alapján háromféle motorvariáns és ennek megfelelően háromféle teljesítmény-verzió szerepel a modban.

A belső tér megjelenítésében számos színvariáns és négyféle műszer-elrendezés található. A műszerfalra (az eredeti megjelenésen túl) a játék és a korrekt játszhatóság kedvéért kis visszajelző lámpákat integráltam, amelyek a maximális fordulatszámról (max. rpm), a motor túlmelegedéséről (overheat) és a kifogyóban lévő üzemanyagról (low fuel) adnak tájékoztatást.

Mindegyik változat ugyanazt az alap-futóművet kapta meg, de a beállítások a motorteljesítményeknek és a kocsik teljes, vezetővel együtt megadott súlyának megfelelően kis mértékben eltérőek. A mod-ban csak azokat a beállítási adatokat lehet változtatni, amiket a való életben is lehetséges állítani pl. a sarki gumiszerelő műhelyben (pl. guminyomás, összetartás, első kerék dőlése, stabilizátor, fékerő-eloszlás stb.). Ami nem állítható, azt a valóságban sem lehetett állítani az utcai verziókon (pl. lengéscsillapítók, rugóerők stb.).

Így mindenki a valódi autókhoz igen közel álló fizikával tudja hajtani a modban szereplő kocsikat, tehát egy kiegyenlített mezőny indulhat egy-egy versenyen, futamon.

Mindegyik autó (minden verzió) a korabeli Ford TopLoader (Tremec T-170) négyfokozatú, kézikapcsolású sebességváltóját kapta, az autentikus „Ford 9 inch” hátsó híddal együtt.

A játékban kétféle gumiabroncs közül választhattok a „Garázs”-ban, a futamok előtti beállításoknál Good Year Polyglas vagy Firestone Wide Oval).

Lássuk a különböző verziókat!

Stage I.

Ez a legkisebb motorral szerelt változat, ebben egy 390 köbincses „Ford FE big block” motor dolgozik, az eredeti kiépítésnek megfelelő 325 lóerővel (325 SAE HP). Ez az autó a legkönnyebb és talán a legjobban kezelhető a háromféle verzió közül, fordulékony, viszonylag semleges, kissé alulkormányzott viselkedésű. Gázadásra enyhén kifelé tolja az orrát/elejét, finom gázadagolást kíván. Olyan pályákon van előnyben, ahol sok a szűk kanyar és kevés a hosszú egyenes.

Ezeken az autókon az alapfelszereltség részét képező egyszerű, festett acéllemez keréktárcsák különböző változatait találjátok.

Stage II.

Ebben a változatban már a 427 köbincses „Cobra Jet 427” motor kisebb teljesítményű változata dolgozik 335 lóerővel (335 SAE HP). Ez a változat talán a legkiegyenlítettebb, mind a pályán való viselkedésben, mind a súlyelosztásban. Éppen elegendő teljesítménnyel rendelkezik bármilyen helyzet megoldásához, ugyanakkor még kellően fordulékony és viszonylag semleges viselkedésű a kanyarokban. Biztonságos teljesítmény-tartalékkal rendelkezik, bár az erős motor a futóművet minduntalan képességei határáig feszíti, sőt, gyakran azon is túl! Óvatosan kell vele bánni a kanyarokból való kigyorsításoknál, mert könnyen keresztbe áll az úton és meglepetést okozhat!

Ezen a változaton a méltán híres „Ford Magnum 500” kerekek különböző verzióival találkozhattok, szintén négyféle gumival (Firestone Wide Oval, Good Year Polyglas, valamint ezek színes csíkozású változatai (red or white stripes).

Stage III.

Ez már egy igazi „vadállat”, fékezhetetlen ragadozó! Csak azoknak javaslom, akik a gyengébb verziókkal már kellő gyakorlatot szereztek és magabiztosan tudják uralni a gépet!

Ebben a pompás telivérben a legerősebb FE 427 Cobra Jet big block dolgozik és hatalmas, 390 lóerős (390 SAE HP) teljesítményt, valamint 624 Nm-es nyomatékot (torque) enged a hátsó hídra! Ez már gyakran meghaladja a gumiabroncsok és a futómű, fékek terhelhetőségét, tehát ez a gép már nem gyakorlatlan, kezdő vezetők kezébe való! Az autó kicsit erősebben tolja az orrát, mint a gyengébb verziók, de kis gázadásra azonnal hajlamos keresztbe fordulni a kanyar kijáratánál. A viselkedése „izgalmas”, ki kell ismerni a tulajdonságait, hogy megfelelő kezekben a maximumot nyújthassa. Csak haladóknak ajánlott!

Ezt a verziót a nem kevésbé híres „American Racing magnesium wheel” különböző színben és különböző gumikkal szerelt változataival próbálhatjátok ki. Ha valaki szeretné a híres „Bullitt” című filmben szereplő Mustang-ot vezetni, válassza a „305”-ös rajtszámú autót – ez ugyanis pontosan a filmbeli autóhoz hasonló színű és annak megfelelően felszerelt verzió, kerek, fekete ’67-es külső tükörrel, első ködlámpák és Mustang-embléma (‘Stang nose emblem) nélkül, fekete bőrbevonatú krómküllős kormánnyal, alumínium-betétes műszerfallal. Pontosan mint a filmben! Így teljes a Mustang-élmény!

Letöltés (MEGA)
Letöltés (FileSwap)

Toya: Szimulátorozás, régi játékok gyűjtése és egy állandó kiállítás létrehozásának álma. http://www.hsw.hu http://jatekmuzeum.blog.hu
Related Post