Most hosszas kutatás után Ervin elkészítette az alap Jaguar Mark II. valóban tökéletességig csiszolt változatát.
Az autóról érdemes elolvasnotok az ő mondandóját, amit bemásoltam nektek.
Mivel a háború utáni első „nyugalmasabb” európai békeévek (ötvenes évek legvége, hatvanas évek eleje) kinyitották a lehetőségek tárházát a kevésbé szofisztikált, ámde keményen versenyképes technikák megjelenése előtt (és a kevésbé tehetős magán-versenycsapatok szereplése előtt is), a mára már legendássá vált, sokszoros futamgyőztes Mark II. egy korszak ikonjaként is felfogható, mindenesetre megkerülhetetlen fejezetet képvisel az európai, de talán az amerikai és az ausztrál túrakocsi-versenyzés történelmében is. Remélhetően az alap-GTL-ben (és részben a Power&Glory bármely változatában, sajnos) kevésbé kidolgozott, felületesen megvalósított, emiatt „jogosan” (?) hanyagolt, másodrendűtípust előléptetheti ez a mod: az autó elfoglalhatná méltó, őt megillető helyét a megrögzött GTL és P&G játékosok típustárában.
Mindenekelőtt: a mod elkészítését megelőzően heteken át kutattam saját szakkönyvtáramban és a neten a típushoz köthető minden konkrétumot, blogokon írt korabeli elbeszélések sorát olvastam végig a kocsi viselkedését leíró/jellemző bejegyzéseket illetően, hozzátettem a saját szerény tapasztalataimat, összegyűjtöttem számtalan korabeli fényképet, katalógus-oldalt, mérési jegyzőkönyveket, szerkezeti rajzokat stb., hogy a lehető legautentikusabb modot tudjam (tudjuk barátaimmal, elsősorban és kiemelten Bácskai Balázs barátommal) megszerkeszteni.
Megpróbáltam a hozzáférhető képek alapján a legtöbb ismert korabeli történelmi skin-t beintegrálni a játékba, a néhány fantázia-skin is valóság-alapú, de a korabeli képanyag hiányosságai miatt esetleg korrekcióra szorulhat, mindenesetre a mellékletben közölt template-k alapján bárki hozzáteheti a maga „homemade”- mod-ját.
Külön hangfájlokat készítettem a modban szereplő két altípusnak (a 3.8 literes, négyfokozatú váltóval szerelt alapgép és a 4.2 literes korabeli verseny-változat, ötfokozatú váltóval), ezeket is természetesen tartalmazza a melléket csomagolt mappa.
Teljesen átdolgoztam a kocsi törésmodelljét alapjaiból újragondolva és a mai, komolyabb teljesítményű PC-khez optimalizáltam a megjelenítést és a grafikai tulajdonságokat. Persze a szerényebb géppel rendelkező játékosok is kifogástalan megjelenítést kapnak a kisebb felbontású/részletezettségű beállításokban.
Rengeteg új alkatrész (lámpák, jelzőfények, tükrök, kormánykerekek, ütközőlécek, alváz-elemek, kerekek, karosszéria-kiegészítők, ködlámpák stb.) kerültek a játékba, minden részletében vadonatúj a fizika (szigorúan csak a fellelhető, biztonsággal dokumentált valós adatok alapján), alapvetően más a futómű-geometria az eredeti GTL(P&G)-változathoz képest (szintén kizárólag az eredeti autó katalógus-adatai és méretezett szerkezeti rajzai alapján), minden számadatában-betűjében új a két motor-fájl, az áttételek esetében mindkét autónál kétféle direkt fokozati áttétel és számos végáttétel közül lehet választani, mindemellett szinte minden adat és beállítás új és más, mint amihez eddig hozzászokhattak a játékostársak a korábbi Mk II.-modokban.
A fő vezérelv a lehető legszigorúbb valósághűség volt, ezen belül csak a megbízható futtathatóság és a kényelmes játszhatóság bírált felül néhány adatot.
Alapvetően az eredeti alapbeállítással érdemes a kocsit bármely pályán kipróbálni (természetesen az egyedüli kivétel a játékos kormányához/megszokott beállításához igazított „SteerLockRange” és a mindenkori pályához igazított végáttétel!), a beállítási tartományokat is ennek megfelelően szűkre szabtam a későbbi csalódások/meglepetések megelőzése végett.
Ha tetszik majd a mod a játékos–közösségnek (őszintén remélem!), akkor természetesen pillanatok alatt el tudom készíteni a GTR-2 verziót éppúgy, mint a Power&Glory modhoz igazodó változatot. Ehhez azonban mindenképpen megvárom a felhasználók visszajelzéseit.