A harmadik állomás : Monza
Az időmérőn Toldi Balázs volt az, aki a piros-fekete autót terelgethette. Ugyan Zsupanek tempója egy körön jobbnak bizonyult, úgy állapodtak meg Toldival, hogy utóbbi fussa az időmérős köröket tapasztalata miatt. Ugyanis aki az időmérőn részt vesz, annak kell kezdeni a versenyen. Toldinak nem igazán feküdt az „egy körös” beállítás, de ennek ellenére is az előkelő 4. helyre hozta be a BMW-t.
A repülőrajtot remekül kapta el Toldi Balázs, ám az első kanyarhoz érve, már kirajzolódott az, amitől az egész felkészülés során féltek, a Ferrarikkal szembeni tempókülönbség. A kisebb tempóval a monzai célegyenesben tehetetlenné vált Toldi, így maradt a 4. hely az első kanyarhoz érve. Pár körrel később a 3. helyez megszerezte Toldi és a 2. hely is foghatónak tűnt. Az élen haladó Ferrari ellen azonban fel kell kötni a nadrágot.
A pilótacseréig nem történt helycsere. A csere zavartalanul lezajlott, Zsupanek Bence vette át az irányítást, akinek az etapja elején meggyűlt a baja a hideg gumiabroncsokkal pozíciót és értékes másodperceket vesztettünk, de tudtuk, hogy amint sikerül felmelegíteni a gumikat már csak saját magunkra kell koncentrálni. Az etap végéna lekörözések miatt történet egy kis hiba, de így is második helyen adta át Toldinak a volánt, amit már „csak” haza kellett hozni.
Toldi Balázs végig tudta azt, hogy keményen kell nyomnia, hogy meglegyen az áhított kategória 2. hely. Az a tempó meg is volt, azonban a márciusi sérelmeket most adta vissza a Spirit of Balaton csapata. A lekörözés nem sikerült könnyedén, ugyanis körökön keresztül betartottak és leálltak versenyezni a VSRL-Formula.hu autóval, aminek köszönhetően csak fogyott az előny. Toldi tudta, hogy közel a végéhez nem szabad kockázatos magánakciót csinálnia, így csak később egy biztos helyen körözte le az Audit.
Az utolsó 20 percben feltűnt Toldi mögött a harmadik, László Gábor, aki sokkal jobb tempót tudott jönni az eltérő taktikának köszönhetően. A 6 órás futam után csupán 1 mp-el, de megelőztek minket és így a harmadik helyen ért célba csapatunk, ezzel megszerezve idei első dobogónkat. De ez a verseny elég löketet adott ahhoz, hogy győzelmi ambíciókkal kezdjék meg a felkészülést a 12 órás Le Mans-i futamra.
Le Mans
A befutót Zsupanek Bence teljesíthette, hiszen az időmérőn is Ő remekelt és a futam elején Ő szerezte meg a vezetést. A második helyen a tavalyi bajnok és Le Mans győztes, HoptoB-Arrow sárga Ferrarija ért be, míg a harmadik egy SIMCO Ferrari lett.
A 12 órás futamra egy 2-szeres időgyorsítás volt bekapcsolva. Szóval a valóságban az 1 óra vezetés a szerveren 2 órának felelt meg. Ennek köszönhetően kerülhetett sor esti,éjszakai és reggeli vezetésre is.
Le Mans-ban dupla pontok jártak, aminek köszönhetően előreugrottunk a második helyre a bajnokságban. Matematikailag bőven van esélyünk, azonban ha a maradék három futamon nyerünk, és a Hopto háromszor lesz második akkor pont lemaradunk az első helyről. Szóval nyomjuk neki, ahogy tudjuk, aztán a többi már nem rajtunk múlik.
Ekkora a különbség a nappali és az éjszakai etap között:
Zsupanek Bence második helyér érő időmérős köre:
Toldi Balázs elment az államokba pár hétre új alkatrészt szerezni a bömbire, a visszatérő Molnár Dániel fog Zsupanek Bencével és Nagy Dáviddal harcolni a bajnoki címért.
Következő helyszín: Silverstone , 6 órás futam. Július 19.
Írta : Zsupanek Bence & Molnár Dániel