X
    Categories: Sport

Sikerek és kudarcok Slovakiaring-en

Egy hét telt el azóta, hogy az Apex Racing a hungaroringi WTCC futamon vendégeskedett, ahol az RCM Cup-ban sikeres hétvégét teljesített a csapat. Tim Gábor szombaton második lett, majd a vasárnapi esős versenyen nagy fölénnyel nyert több tízezer szurkoló előtt, és vezette a bajnokságot.

A csapat a magyar pályáról, a szlovákiai helyszínre költözött át, ismét az FIA WTCC vendégeként, a Slovakiaring-en folytatódott a bajnokság. Immár nemcsak az RCM Cup pilótái versengtek, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság fordulója is volt egyben ez a hétvége, összevonva a szlovák bajnoksággal.

Kezdjük a magyar túraautó bajnoksággal, ahol az F-1600-as kategóriában indult két Apex-es pilóta, Lévai Zoltán egy Suzuki Ignis S1600-assal és Merk József  a Suzuki Swift Maxival.

A pénteki időmérést Lévai nagy fölénnyel nyerte, Merk azonban nem tudott lépést tartani az erősebb autókkal, és az 5. lett. A szombati első versenyen mindkettőjüknek eseménytelen futama volt. Lévainak akkora előnye volt a riválisokkal szemben, hogy még megközelíteni sem tudták, nagy előnnyel nyerte a futamot. Merk hiába próbált küzdeni az előtte állókkal, az autójának motorereje nem tette lehetővé, hogy előrébb végezzen, maradt az 5. helyen.

A vasárnapi versenyre rányomta a bélyegét, hogy egész nap ítéletidő tombolt a Slovakiaring-en. Lévai Zoltán autójának komoly párásodása volt esőben. Mivel ez egy prototípus, nincsenek benne általános fűtési, és szellőzési berendezések, igaz a csapat próbált javítani a helyzeten. A safety car mögül induló versenyen így még az elrajtolás előtt kiállni kényszerült, mert nem látott ki az autóból, amit Ő és a csapat életveszélyesnek ítélt. Ugyan, így nem szerzett pontot, de az idei három győzelmének köszönhetően továbbra is vezeti a bajnokságot.

Merk József autója közel sem ennyire kiélezett technika, közelebb áll az utcai autókhoz, így neki ilyen, párásodási gondja nem volt. Sőt, olyan jól találta meg az esőben az íveket, hogy már az első körben átvette a vezetést, amit a célig ki sem engedett a kezéből. Így első győzelmét aratta az F-1600 kategóriában.

Az idei négy versenyből, mind a négyen az Apex Racing pilótái győztek, ami nagyszerű eredmény.

A csapat másik „terepe” az RCM Cup volt, az idén létrehozott új márkakupa. Tim Gábor a bajnokság élén várta a folytatást, Forrai Gábor pedig a középmezőnyből próbált előre lépni, és megtartani a vezető helyét a rookie értékelésben.

Tim csak a negyedik helyet szerezte meg az időmérésen, bár nem volt emiatt elkeseredve, tudta, hogy nem lesz könnyű dolga a versenyen. Az egész futamot nagyon éretten építette fel, folyamatosan az élbolyban autózott, és kivárta a legjobb lehetőséget. Ez az utolsó körben el is érkezett, és átvette a vezetést. Mikor már az ölében érezhette volna a győzelmet, egy féktáv végén beesett a fékpedálja, és kicsúszott a pályáról. Sajnos az első fékei szétrázódtak, és nem fogtak, ami ugyan nagyon ritka, de előfordul ezeknél a kocsiknál. A sóderágyból a hatodik helyre tudott visszatérni, és itt fejezte be a futamát.

Forrai az egész futamot végigküzdötte, de be kellett érnie a rookie kategória második helyével, a versenyen pedig a 10. lett. Ugyan pozícióban még nem tudott jelentőse előre lépni, egyre közelebb van köridők szempontjából az élmezőnyhöz.

A vasárnapi futam az RCM Cup-osoknak is szakadó esőben zajlott, sokak szerint a pálya alkalmatlan volt a versenyzésre, de safety car mögül végül elrajtolhattak. Tim előbb megszerezte a második helyet, amikor egy átfolyáson kicsúszott, de nem adta fel, sőt átvette a vezetést is. Ekkor újra megtalálta egy méretes tócsa, és az egyszerűen ledobta a pályáról. A második helyen kezdett visszakapaszkodni az élen állóra, megfutotta a verseny legjobb körét, mikor beküldték a safety car-t, és egy körrel később piros zászlóval megszakították a versenyt.

Tim Gábor szempontjából ez egy nagyon pech-es hétvége volt, tempója bőven elegendő volt a győzelmekhez, de csak egy 6. és egy 2. hely került a neve mellé. Ez azt jelenti, hogy összetettben az első helyről visszacsúszott a másodikra, de a hátránya csak 7 pont, ami akár egy versenyen ledolgozható, és még hét verseny van hátra.

Forrai Gábor nagyszerű versenyt futott, megnyerte a rookie értékelést, nem követett el hibát, és nyolcadikként ért célba. A ponttáblázaton közeledik a középmezőnyre, és a rookie, azaz újonc értékelést is vezeti.

Az Apex Racing számára a három egymás után versenyhétvége után most egy kis pihenés jut, júniusban folytatódik a bajnokság a Pannoniaring-en.

Toya: Szimulátorozás, régi játékok gyűjtése és egy állandó kiállítás létrehozásának álma. http://www.hsw.hu http://jatekmuzeum.blog.hu
Related Post