A büntetést azért kapta, mert teljesen alátekert kormányállásnál – melyet a világon egyetlen pályán sem lehet elérni versenytempóban, csakis a sátorban a parkolásnál – a kerék hozzáért a futómű egyik alkatrészéhez, s ez szerintük veszélyes. Norbi kellően feltüzelve a 25. helyről a futam végére feljött a hetedik helyre, végig csatázva!
A második futamban az első sorból rajtolhatott, de rögtön az első kanyarban beragadt a bal első fékje, így ráestek a többiek, és olyan darálóba került, amit nem bírt ki a kamion, és a kormányzás egyik alkatrésze eltört, így Norbi kiesett a versenyről.
Major Benedek már Ausztriában is stabilan a top 10-ben autózott, de most ismét lépett egy nagyot, és már a legjobbak között volt a Nürburgringen.
Szombaton hetedik lett az időmérőn, megverve több „A” motoros MAN-t. Az első futamon Beni 10. lett, a másodikon hetedik, összesen 5 Eb pontot gyűjtve ezen a napon. Most már olyan pilótákkal harcol, mint a két Renault, Reinert, Janiec, és Mika – utóbbi hármat folyamatosan veri már mind az időmérőn, mind pedig a futamokon, pedig mindegyiknek erősebb motorja van…
Vasárnap Norbi harmadik lett az időmérőn, és az első futamon megtartotta helyét, ami nem volt könnyű, mert fékproblémái voltak, de behozta dobogóra kamionját.
A második futamon a hatodik helyről indult, hamar feljött a másodikra, majd nagyot küzdött Frankievel – aki helyén Beninek kellett volna lennie, de erről később –, végül sikerült átvennie a vezetést, és magabiztosan nyerte meg a futamot, megszerezve idei első futamgyőzelmét.
Beni számára a vasárnap egy rémálom volt, ugyanis az első futam rajtjánál eljött az ötödik helyen, de piros zászlóval leintették a futamot, majd a második rajt után élete legjobb eredményét érhette volna el első futamon, a hetedik helyen autózott, amikor kiintették boxutca áthajtásra.
Beni nem értette, „nem csináltam semmit” kiabálta a rádióba, de ki kellett jönnie, ugyanis az FIA szerint az előző piros zászlónál előzött. A 12. helyre tudott visszaállni, ahonnan egyet tudott előzni, így 11. lett. A futam után gyorsan megnéztük a belső kamerás felvételt, és rohantunk az FIA-hoz, ugyanis Frankie előzött piros zászlónál, NEM PEDIG BENI! Az FIA visszanézte az esetet, és ELISMERTE, HOGY HIBÁZTAK, ÉS ROSSZ AUTÓT HÍVTAK KI boxutca áthajtásra, nem a 21-es rajtszámút, hanem a 12-est…
„Összekevertük a számokat, bocsi” – ennyi volt a válaszuk. Beni a hetedik hellyel a második futamon az első sorból rajtolhatott volna, és akár felállhatott volna Norbi mellé a dobogóra, hiszen a tempója már megvan az élen maradáshoz! Ráadásul Frankie, aki miatt mi kaptuk a boxutca áthajtást, csupán figyelmeztetést kapott, és a Pole-ból indulhatott a második futamon (mivel 8. lett az elsőn). Gyönyörű…
Beni teljesen le volt törve, de ez most így alakult, a második futamon mindent beleadva feljött a hatodik helyre úgy, hogy az első kanyar után 14. volt…
Mindkét nap meggyűlt tehát a bajunk az FIA-val, ráadásul nem engedték berakni a kamionokba az élő kamerákat, melyeken keresztül otthonról – az interneten – lehetett volna nézni például Norbi kamionjából az első futamot, ahol 18 helyet lépett előre…
A vasárnapi második futamon Norbi első és Beni hatodik helyével megnyertük a csapatversenyt, a győzelemért járó trófeát Jobbágy Ákos csapatfőnök vehette át:
Nem vagyunk tehát maradéktalanul boldogok, de akkor is a Magyar Himnusz zárta a hétvégét, Norbi győzni tudott, Beni pedig egy szinttel feljebb lépett, már sorra veri az erősebb motoros kamionokat, és komolyan számolnak vele az élmenők is.
Következő versenyünk július 27-28-án Oroszországban, a Smolenskringen lesz.
Forrás: OXXO Racing