Mindenképpen szerettük volna kipróbálni az új eszközt, amely különleges kialakításával és formabontó megoldásaival keltette fel a figyelmünket és nagyon kíváncsiak voltunk rá mennyire is elégíti ki a szimulátoros igényeket.
A kibontás után az első érdekesség az volt, hogy semmilyen CD vagy DVD nem tartozik az eszközhöz, egyszerűen elég bedugni az USB portba és máris működésre kész kormányunk van. Sőt, ezt az eszközt még az asztalra sem tudjátok felfogatni, mivel mozgásérzékelős elven működik és a kezünkbe fogva kell irányítani az autónkat a pályán.
Ezzel a megoldással kapcsolatban voltak kétségeim, de erről majd kicsit később.
Az SRW-S1 gombok területén minden szimulátoros igényt kielégít. A kormányon összesen 15 gomb, 1 D-Pad és 3 tekerhető potméter kapott helyet. Extraként a felső részen találhatjuk a fordulatszám kijelző LED sort, míg a hátulsó részen kapott helyet a gáz és fék kar, valamint a váltókarok is.
A középső potméterrel a segítségeket tudjuk beállítani. Ennél a funkciónál látszik igazán, hogy a profikon kívül a kezdőkre is gondoltak a fejlesztők és számtalan segítséget kapcsolhatunk, akár verseny közben is.
A Simracewayben lehetőségünk nyílik a segítségek nagyságát is beállítani a harmadik potméterrel, amelyet Off, Low, Med és High állásba tudunk kapcsolni.
Valamennyi kapcsoló a Simracewayhez lett kialakítva, így a játék összes versenyközbeni módosítési lehetőségét elérhetjük egy gomb megnyomásával. A lámpákat, a fékerő elosztást, a HUD-ot, a dudát, a jobbra-balra nézést, sőt akár még be is indíthatjuk a gépünket.
Természetesen a puding próbája az evés, így természetes, hogy a szemrevételezés után azonnal kipróbáltam néhány játékban az SRW-S1-et.
A játékban több autóval kipróbáltam és a tapasztalataim alapján tökéletesen használható. Természetesen azokat az időket, amelyeket saját, több éve használt kormányommal futottam megdönteni nem tudtam, de másodperces hátrányokat sem szedtem össze a SRW-S1-el.
Az rFactor1-ben, az Euro Truck Simulator 2-ben és a GT Legendsben, sőt még a most megjelent GRID2-ben is gond nélkül sikerült működésre bírnom a kormányt, azonban a fordulatszám jelző ledek egyik esetben sem működtek.
A WRC3-al és az Assetto Corsával azonban meggyűlt a bajom. Furcsa módon egyik játék sem érzékelte az eszközt, ami miatt kicsit csalódott voltam.
Persze a támogatottság idővel egészen biztosan változik majd, de így sem lehet okunk panaszra.
Összességében egy nagyszerű eszközt sikerült kipróbálnom a Simraceway SRW-S1 formájában. Természetesen nem nyújtja azt, amit az asztalra fogatható Force Feedback technológiával rendelkező 60-80 ezer forintos eszközök, de nem is ezzel a céllal készült.
Természetesen a modderek is könnyen elcsábulhatnak az eszköz irányába, mivel hasonlóan összetett és kiválóan kidolgozott extra kerékért nem ritkán kérnek több 100.000 forintot is. Az SRW-S1-et egy kis tudással játszi könnyedséggel építhetjük rá a G25-ünk vagy a G27-ünk kerekének a helyére és ekkor már tényleg egy teljes értékű, kiváló kormánnyal lesz dolgunk.
Most fel kellene sorolnom a hiányosságait az eszköznek, ami nem egyszerű dolog. Az SRW-S1 nem akar a legjobb és a legdrágább lenni és illik ennek megfelelően kezelni. Két hiányossága van talán.
Az egyik, hogy jelenleg még csak gyári kiegészítés sincs hozzá, amivel az asztalunkhoz fogathatnánk.
A másik pedig, hogy legalább egy rezgő motor jó lett volna bele, ami visszaadhatta volna bizonyos fokig az útról érkező jelzéseket.
Ezen kívül csak jót tudok a kormányról mondani. Kompakt, egyszerű, tökéletesen kezelhető, pillanatok alatt kitanulható és kiváló modder alap.
Kell ennél több 100 dolláros áron? Nem hiszem.