Természetesen extraként néhány új képet is kaptok Gergelytől a Spec Miatáról.
Kérlek mutatkozz be látogatóinknak.
Sziasztok, Kiss Gergely vagyok, a Pure csapat grafikai modellezője.
Az általad készített modell nagyon profi munkának tűnik. A civil életben is a grafika területén mozogsz?
Nem, nem igazán, még tanuló vagyok, de tanulmányaim során használnom kellett különböző modellező programokat, így ezeket az ismereteket most hasznosítani tudom.
Személy szerint én nagyon kedvelem ezt az autót, mivel a hétköznapi ember számára viszonylag könnyen elérhető, jól kezelhető, remek tulajdonságokkal rendelkező megbízható élményautó. Már nem is tudom hol olvastam egy nagyon jó megfogalmazást:
„A mazda mx-5-nek minden autós játékban benne kellene lennie, hiszen a világ minden táján versenyeznek vele és a versenyzés alapja”.
Így az ötlet tulajdonképpen adta magát, én szívesen látnám a játékban és tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül.
Ismerhetik látogatóink más munkáidat is vagy az AC Miata lesz az első publikus kiegészítésed?
Nem, ez lesz az első munkám.
Az eddig kiadott képeken, videókon látszódott, hogy az egész játék minőségi darab lesz, az alatta lévő motor pedig új, modern. Ehhez hozzáadódik egy minimum Netkar Pro szintű fizika és máris kész a teljes csomag, ahogy az angolok nevezik. Így minden adott egy minőségi élményhez, és a mi célunk is a Mazda Mx-5 tökéletes reprezentálása a játékban.
Az első bejegyzések még arról tanúskodtak egyedül készíted a kiegészítést, de most PURE Team név alatt folyik a munka. Hányan vagytok a csapatban és kinek milyen feladata van?
Ez elég vicces történet, az autót egyedül kezdtem el készíteni, abban a reményben, hogy majd találok valakit aki ért a kódoláshoz, fizikához, én ugyanis csak az autó modelljének elkészítéséhez értek. Így az autót elkezdtem modellezni, és körülbelül egy hétre rá találtam egy fórumot, azzal a címmel, hogy „Assetto Corsa Mods”. Belenéztem, és volt körülbelül öt darab topic benne. Elkezdtem görgetni, és nem hittem a szemeimnek, a következőt látom: Spec Miata Mod. Ez még nem is lenne érdekes, azonban elolvasva az első hozzászólást, kiderült, hogy pont modellezőt keresnek, ugyanis a csapatban már minden adott volt. Szóval így kerültem be a Pure csapatba, ahol a szűkebb úgynevezett „keménymag” velem együtt 8 emberből áll, de emellett sokan segítenek még, így a létszám meghaladja a 15 főt, ezért nem is írnék neveket mert sok lenne. Emellett van 4 emberünk, aki versenyzett vagy a tulajdonában van a Miata, így tudnak majd segíteni a hangmintákkal, képanyagokkal és legfőképp tesztelésben. Magyar csak én vagyok a csapatban.
Live For Speed-el kezdtem 2005 környékén, ami egy remek játék kiemelkedő fizikával, de sajnos kevesen dolgoznak rajta és a frissítések nagyon lassúak, így 2010 nyarán elkezdtem iRacing-ezni, ahol a frissítésekkel nincs gond, azonban sajnos a fizika még hagy kívánni valót maga után. Ezek mellett kipróbáltam szinte mindegyik szimulátort, mint például rFactor 1 és 2-őt, GTR2-őt, Race07-et, Netkar Pro-t és még sorolhatnám, de az online közösséget nézve és az egészet együtt véve a fönti két szimulátor fogott meg jobban.
Szerinted miben lesz több és jobb az AC mint a konkurencia? Mivel nyújt többek a moddereknek?
Véleményem szerint talán ez lesz a „legfelhasználóbarátabb”, a jó grafika/fizika adott, nem beszélve az eddig bejelentett hivatalos licensekről, jobbnál jobb tartalmakról. Az úgynevezett „road” orientáltság is közelebb áll az Európaiakhoz, szemben az Iracing Amerikai ovál központúságával.
Az Assetto Corsa fejlesztői még dolgoznak az un. SDK programon, amivel be lehet majd tenni az autókat a játékba. Addig pedig mi sem kapjuk meg ameddig nincs kész, szóval egyelőre marad a renderelt kép.
Egy komplett Spec Miata bajnokságot kapunk majd tőletek?
A terv az, hogy először az alap, gyária Miata autót készítjük el, annyira eredetien amennyire csak lehet, majd lesz belőle egy kicsit sportosabb, tuningoltabb utcai változat, jobb felnikkel, gumikkal, ültetve, motortuninggal, de természetesen normális, ésszerű határon belül, ízlésesen. Végül pedig a versenyváltozat, azaz a Spec Miata, a versenyspecifikációknak megfelelően. A terv jelenleg ez, de még bármikor változhat.
Kaptok segítséget a Kunos Simulazioni gárdájától?
Igen, rengeteg segítséget adnak, válaszolnak a kérdésinkre, ráadásul még online skype-on is tudunk velük beszélni, ha valami nagyon fontos.
A mi Miata módunk ingyenes lesz, de ha jól tudom, ahhoz hogy fizetős legyen egy adott mód, ahhoz licencelni is kell az autót. Tehát ez nem csak úgy működik, hogy valaki fogja magát és azt csinál amit akar.
Mit tanácsolsz azoknak, akik mod készítésen törik a fejüket? Mire van szükség egy ilyen feladathoz és milyen nehézségekkel kell szembenézni?
Nyilván ismerni kell egy modellező programot valamilyen szinten, hogy el tudjunk készíteni egy autót, de ez manapság nem gond, hiszen az interneten rengeteg videó tutorial van, amelyek nagy segítséget nyújtanak.
Bármennyire is furcsán hangzik, a könnyebbik része ez a dolognak, hiszen emellett rengeteg kutatómunka, képkeresés, információkeresés szükséges, és az egész nagyon időigényes. Viszont jó létrehozni valamit és látni, ahogy folyamatosan kialakul a forma.
Gondolom már egy kicsit előre terveztek. Milyen tervek vannak a Spec Miata utánra?
Egyenlőre még erre koncentrálunk, szeretnénk minőségit alkotni. Később lehet, hogy előrukkolunk valami erősebb versenyautóval, hiszen hatalmas a választék.
Személy szerint Te melyik játékot várod a legjobban és melyikhez fűzöd a legnagyobb reményeket?
Egyértelműen az Assetto Corsát várom a legjobban, már csak a mod miatt is, de mivel tudom milyen egy igazi autót vezetni, és véleményem szerint a Techdemo alapján az Assetto Corsa áll jelenleg a legközelebb ahhoz, így azt várom a legjobban.
A jelenlegi szimulátoros felhozatalból szerinted melyik az igazán kiemelkedő alkotás és miért (Simraceway, rFactor2, netKar Pro, iRacing, stb…)?
Mindegyik programnak megvannak a jó és rossz részei, de az egész csomagot tekintve amit kapunk talán az iRacing az, ami kiemelkedik egy picit, viszont drága, nem mindenki engedheti meg magának. Én személy szerint élvezem mindegyiket, mindegyikben meg tudom találni azt ami nekem tetszik.
Köszönjük az interjút és ezúton kívánunk sok sikert a csapatnak a munkához! Reméljük hamarosan róhatjuk majd a köröket az általatok készített autóval.