A DTM edzéseken Nibihez lehetett nézni mindenkinek a saját idejét, mennyit kéne még javítani egy jó körhöz. És így volt ez az időmérő edzésen is. Nincs sok Audi a DTM mezőnyben, de azok igen szépen mennek. Így hát az első sort a DRT csapat foglalta el. Mögöttük a leggyorsabb Mercis Molnár Dániel, aki igaz újonc pilóta nálunk, de nagyon szépen belerázódott ebbe a mezőnybe.
Az első versenyen nem is volt meglepetés a dobogó kiosztást illetően. Középmezőnyben viszont sok helycsere és küzdelem volt. Ezt még megspékelték a boxtaktikák és annak kivitelezései.
A második futam izgalmas volt mint mindig. Az elölről indulók próbálnak védekezni, a hátulról rajtolók meg próbálnak minél gyorsabban előrekerülni. A legjobb védőjátékos most Dundics Csaba volt, szépen megfogta a második helyet. Molnár Dani most is harmadik mint az első futamon, ami szintén szép siker első ZFormos hétvégéjén. Az első helyezett pedig Nibi lett megint.
Sajnos az AGTM első hétvégéjének lebonyolítása több sebből vérzett, nem volt túl gördülékeny maradjunk annyiban, inkább nem is részletezem mennyi probléma volt. De a lényeg hogy megcsináltuk.
A szabad edzésen megint a DRT csapat dominált, az időmérő edzésen szintúgy, de ami még sokkoló volt az az, hogy négy darab Audi volt az első két sorban. A versenyen viszont már vegyültek a márkák az első pozíciókban. Nagyon izgalmas csaták voltak itt is. És többé kevésbé fair küzdelmek. Felhívnám a figyelmet, hogy aki úgy érzi szabálytalanságot követtek el vele szembe, nyugodtan óvjon a megfelelő fórumtémában. Visszatérve az első futamhoz, Bauer Norbert ügyes boxtaktikájával megcsípte a dobogót. Nem mintha nem lenne gyors pilóta, de mint sokan mások, elég alacsony időköltségvetésből dolgozik. A második helyezett pedig Molnár Dani, az első helyen pedig itt is Nibi végzett. A sprint futam itt is látványos volt. nagy küzdelem folyt a pályán. A dobogó végeredménye ugyanaz mint az előző futamon, csak itt a másik TN Racinges pilóta fért még hozzá a pezsgőhöz, aki jómagam volnék.
Akkor most jöjjenek a nyilatkozatok. A riporter nem sok versenyzőt ért el sajnos. Viszont vegyesen vannak benne DTM beszámolók is. Remélem azért legközelebb több ember nyilatkozik.
Dani Bálint (AGTM)
R: Sikerült az elképzeléseid megvalósítani, vagy jól/rosszabbul teljesítettél?
Nem sikerült úgy a verseny ahogy elterveztem hiszen megszakadt az internetem és emiatt búcsúztam a 2.helyről.
R: Sikerült megfelelően felkészülnöd, setupot készítened?
Nagyon későn kezdtük el a felkészülést és az időmérő előtt pár perccel állt össze a kész beállításunk Danival. Jó volt a kocsi úgy hogy izgatottan vártam a rajtot.
R: Az időmérőn történt-e valami nem várt esemény, vagy oda kvalifikáltad magad, ahová vártad?
Nagyon is meglepetten éreztem magam, hiszen nem vártam magam a 4.helyre szóval rendkívül boldog voltam.
R: A futam legizgalmasabb momentuma?
Kapcsolat bontása…
R: Ha volt baleseted, mi történt?
Szerintem nem volt kontaktom senkivel, ha még is elnézést tőle!
R: Egy kis összegzésként: Csinálnál-e valamit másként? Esetleg üzennél-e valakinek a mezőnyből?
Gratulálok Nibinek mert fantasztikusan ment, eszméletlen tempója volt végig, minden elismerésem az övé és persze csapattársamnak Daninak is hatalmas gratula!
Molnár Dániel (DTM, AGTM)
Mivel új pilóta vagyok, nagy elvárásaim nem voltak,szerettem volna megúszni lökések,bajok nélkül a futamot ami úgy gondolom hogy sikerült. DTM bajnokságba Race07-el mentem tavaly ősszel,valamint egy német Cruze bajnokságba tavasszal szóval a pályák alapvetően ismerősek. Mondhatni már unom is őket.
GTR2 teljesen új játék nekem, ezért is jelentkeztem hogy itt lesz kihívás nekem amit sikerült is találnom.
DTM:
Nibi nagyon gyors volt,1mp lemaradásom volt hozzá képest ami így kezdésnek nem is rossz. Nem nagyon értek a beállításokhoz,tavalyi adatokkal dolgoztam ami alapnál jobb volt,de biztos van hova fejlődni benne. Qualin 3. helyet szereztem meg ami elvárásaim felett volt bőven. Futamon tudtam hogy ha első 2 körbe nem támadok akkor elszakadnak előlem,sikerült előznöm egyet azonban Nagy Lászlót nem tudtam tartani. Szép lassan leszakadtam,majd taktikát váltottam és kiálltam kicsit hamarabb mint a tervezett hogy friss gumin hozzak rajtuk. Nibi kb 1mp-ig állt a box-ban míg Nagy csak tankolt szerintem. Én kerékcsere után jó tempót jöttem,de rövid volt a táv hogy a friss gumis taktikám eredményes legyen. Életem első ZForm futamán egy 3. hely szerintem tökéletes.
Második futamon jobban támadtam mint Nibi,Ő inkább a hibákra alapozott és biztosra ment Én meg hozzá képest kicsit agresszívabban jöttem. Nem vagyok agresszív pilóta alapvetően,más társaságból jöttem ahol nem számítok annak. Később még jó lehet második futamon Nibi ellen.
GT:
DTM után úgy gondoltam hogy dobogó meglehet,bár nem készültem sokat. Úgy számoltam hogy 8kor quali szal fél óra teszt elég lesz. Elszámoltam 30perccel.
2. helyről rajtoltam ám beragadtam az 5. helyen így taktikát váltottam. Kimentem hamar a boxba és kerékcsere nélkül vissza jöjjek és saját tempót tudok menni. Sajnos elnéztem és lecseréltem a gumikat. Már feladtam fejben mert az előttem lévőknek nagy volt az előnye de valahogy sikerült bejönni 2.-nak.
Második futamon a DTM tapasztalat miatt megpróbáltam picit agresszívebben jönni mint Nibi hogy amíg Ő átverekszi magát a többieken van pár mp előny ami talán kitart a végéig. Sajnos sokat hibáztam és nem volt előnyöm. Jót csatáztam vele de elment. Tartottam amíg tudtam majd megöltem a gumikat így teljesen leszakadtam.
1 héten belül 3szor versenyeztem a Hochenheimi pályán. VSR HTCC-ben is pont itt volt futam. Már nagyon unom a pályát viszont az eredmények jók lettek (3-3 5-2 2-2) szóval nincs okom panaszra. Szerencsére most jó ideig nem megyek itt (remélem).
Takács Gábor (AGTM)
Nagyjából olyan helyezést értem el, amire számítottam. A Corvette számomra elég nehezen kezelhető, főleg kigyorsításánál adódnak problémáim az iszonyúan nagyfokú túlkormányozottság miatt. Ám ezt tudtam előre és mint a fórumban már említettem: pontosan a nehéz vezethetősége miatt választottuk ezt az autót. Tanulásnak szánjuk az ADAC bajnokságot, szeretnénk ha az évad végére a lábunkban lenne a gáz-fékpedál összehangolt kezelése.
A setup-al igyekeztem egy kicsit csökkenteni a túlkormányozottsági hajlamot, de még nem tökéletes a futómű. Sajnos a hátsó szárnyat maximumra kell még állítani, remélem ezen a jövőben tudok még finomítani. Úgy vettem észre, hogy az egyenes részeken nagyon sok időt veszítek, amit viszont a technikás részen sem tudok visszahozni… Van még mit csiszolgatni.
Balesetem most nem volt, viszont a kiállásnál a game lefagyott miközben jöttem volna kifelé a boxból. Nem voltam túl lelkes, hiszen a 4. helyen hajtottam éppen és volt rá sanszom, hogy a végéig meg is tartsam a pozíciót. A fagyás miatt azonban nulláztam. Pech.
DTM futamról csak két dolog.
Először Bauer Norbi takarított le a pályáról az egyik féktávon, amiért mind a ketten legalább két helyet estünk vissza. Később Nagy Laci előzött, de csak az autóm oldalán sikerült a kanyart bevennie. Ez miatt ki is csúsztam a pályáról viszont Laca, Norbival ellentétben nem várt be és adta vissza a helyem, hanem ment tovább, mintha ott sem lettem volna…
Bauer Norbert (AGTM)
Az előkészületek nem mentek igazán jól. Csapatomnak a skinnel az utolsó pillanatban készültem el. Tesztelni sem volt időm, pedig a 458-hoz fog kelleni egy jó setup, mert anélkül nehéz lesz futamot nyerni. Látva, hogy Nibi idén is nehezen lesz megfogható. Azonban a nem túl sikeres időmérő után sikerült mindenkinek az első kanyart ütközés nélkül bevenni. A nem túl jó 8. helyről feljöttem a kör végére a 6. helyre. Bundás megint az első körben akarta megnyerni a versenyt, amikor a jobbos visszafordító előtt ki akarta fékezni az egész világot és erre majdnem a csapattársam fázott rá. Szokni kell még azt a Porsche-t, azonban a gyorsaság már megvan. Aztán két körrel később ugyanott Toge-nak féktávon elúszott az autó hátulja ezzel jól összehozva a 3 Ferrari-t, kis kocc mindenkivel, de szerencsésen megúsztuk nagyobb baleset nélkül. Így sikerült megszereznem a 3. helyet. Itt a tervem az volt, ha már ilyen pozícióban vagyok akkor megpróbálok minél tovább kint maradni illetve megnehezíteni a mögöttem jövök dolgát, itt még nem tudtam hogy fognak a gumik kopni, mi lesz a boxban a taktika. Aztán ugye megkaptam Joe-t aki szintén kiakart fékezni a visszafordítónál, de ez nem sikerült, kicsit megpöckölt és mentünk tovább. Egy körrel később Joe már-már megszokott módon ismét eltűnt a pályáról. Nem sokkal később megkaptam Szedlár Istvánt, aki szintén azon a helyen akart kifékezni, de ezt a próbálkozást a jobb hátsó lámpám bánta. Toge ezt kihasználva elhúzott mellettünk. Pár kanyarral később egy féktávot kicsit rövidebbre akartam venni, le is csúsztam a kanyar ideális ívéről így István el tudott menni, ekkor döntöttem, hogy ideje a boxba menni és lecserélni a gumikat, mert elfogytak. Boxkiállások után sikerült a 3. helyre visszaállnom, és megtartanom a végéig a dobogót, Danit még megközelítettem 2,5 másodpercre de már megelőzni nem tudtam. Gondolom a korai boxkiállások miatt elfogytak a végére a gumijai.
A második versenyen ismét hátulról kellett rajtolnom és most sajnos bele is kerültem egy kisebb balesetbe, ami miatt már nem sikerült jó helyezést elérnem, de egy negyedik helyet így is sikerült megcsípnem. Igazából sok minden nem történt a versenyen, de egy szép kikerülést sikerült elkövetnem, amikor is az előttem megpördülő Szabó Balázst kikerültem. Utána még Takács Gáborral volt egy kis csata de sikerült leelőznöm.
Igazából az időmérő után kicsit megijedtem, hogy 4 audi van az első 4-ben, egyelőre nem is tudom hova tenni, hogy most a pilótáknak sikerült ilyen jól összehozni egy-egy kört vagy, maga az autó ennyire kezes. Azonban a versenyen már koránt sem volt akkora fölényük.
Összességében jó hétvégét zártam, de ismét rájöttem, hogy többet kellene gyakorolni.
Niebel Zoltán (DTM)
Q: Hoztam a formám.
R1: Hoztam a formám. Jól rajtoltam aztán Laca, és Danikosz kicsit veszekedett egymással, amitől leszakadtak rólam, így mehettem a saját tempómat, amivel meglógtam és megnyertem. Ja és menet közben Lacával együtt úgy döntöttünk, hogy kibírja a gumi a teljes távot. Pedig össze sem beszéltünk. Én sem gondoltam, hogy van rá esély hogy végig lehet menni egy szettel… Aztán hogy a nézőknek izgi legyen, mikor épp kidolgoztam egy boxolásnyi időt, akkor mentem be, és nem sokkal Laca elé tértem vissza. Jó volt.
R2: Itt is sikerült egy nagyon jót rajtolnom, aztán kihasználva a többiek hibáit szépen jöttem fel az első pár körben. Norbertember okozott egy kis fejtörést, de végülis én ráértem… ő meg sokat bukott a felesleges védéssel, amivel a nyakába kapta Danikoszt is… Na ez az amit meg kell tanulni menet közben mérlegelni! Ezzel a csatával ugyan Kutyesz meglógott 6 mp-re tőlünk de ahogy fogytak a körök és a gumik egyre többet tudtam hozni rajta, majd a mögötte töltött 2. körben megelőztem, rutinos volt, ő nem kakaskodott, amivel csak időt bukott volna. Így neki biztosítva lett a 2. helye!
És óriásit ment az öreg Kutyesz!!! Le a kalappal! Pedig ha jól emlékszem ő volt az aki nem is akarta hogy legyen DTM, mert nem fekszik neki. Altatott a csávó, már tudjuk…
Mindkét verseny jó volt, sok tapasztalatot gyűjtöttem az autóról, és ha jönnek a riválisaim is, akkor nem lesz ilyen egyszerű dolgom, illetve ha most én leszek a bálna máris lassulok egy csomót.
Eddig is tetszett a MOD, de asszem most beleszerettem! A setupolási különbségeket nagyon jól érezni, sokkal jobban mint a gyári/alap autóknál! Már ez meglepő, hiszen a program ugyanaz. Hihetetlen mennyire hasonlít a valós DTM-hez, ott is alig előzgetnek, hát most már tudjuk miért… Ha valaki beragad, nagyon le tud maradni, mert nehéz előzni, még olyan ellen is aki lassabb! És ez jó, ez tetszik, sokkal izgibb futamoknak nézünk elébe, mint amiket megszokhattunk.
Szóval gatyeszt fel srácok!